Haber Sitesi

Baş Ağrısına Ne İyi Gelir?

Baş Ağrısına Ne İyi Gelir?

Baş ağrısı hepimizin zaman zaman mağdur olduğu bir şikayettir. Bazen verdiği rahatsızlık dayanılmayacak bi hal almaya başlar ve tüm günümüzü mahvedebilir duruma gelebilir. Tansiyondan kaynaklanan baş ağrısı, bölgesel baş ağrıları, çeşitli hastalıklardan kaynaklanan migren, sinüzit gibi ağrılar gibi pek çok çeşitli baş ağrısı şekilleri vardır. Ayrıca baş ağrılarının sebepleri arasında soğuk algınlığı, grip, stres çok fazla alkol tüketmek, dehidrasyon, çok fazla ağrı kesici almak, görme bozuklukları veya kadınların regl dönemlerinde yada menopoz şiddetli baş ağrılarına yol açabilecek sebeplerdir. Doktor denetiminde ilaç tedavisiyle birlikte baş ağrısı türüne göre de değişkenlik göstermektedir.


Genel olarak kullanılan ilaçlar baş ağrısını hafifletmek için etkili olurken baş ağrısını geçirecek doğal yöntemlerde tabiki mevcuttur. Eğer ilaçlar ağrılarınızı hafifletmekte etkili olmuyor yada siz ilaçtan kaçınıyorsanız aşağıdaki yöntemler baş ağrısına oldukça iyi gelecektir.

Baş ağrısını geçirecek yöntemler


1.    Bol su tüketin
Yeterli sıvı tüketimi kullanmadığınız zaman baş ağrılarınız artar. Yeterli kullanıldığı zaman baş ağrınızı hafifletecek en etkili ve doğal yöntemlerden birisidir. Su içerek 30 dakikadan 3 saat süre ile baş ağrısını hafifletme hatta tamamen geçirmeniz mümkün. Baş ağrısı çekmemek için bol su için yada su bazlı yiyecekler tüketmeyi ihmal etmeyin.

2.    Magnezyum alın
Magnezyum kan şekeri dengesini, sinir sistemi gibi vücuttaki sayısız görev için gerekli olan bir mineraldir. Magnezyum takviyesi alınması le baş ağrısını etkili ve güvenli bir şekilde ve güvenli olarak doğal bir yöntemle geçirmiş olursunuz. Magnezyum eksikliği ile baş ağrısı görülme ihtimali de artmaktadır.

3.    Yeteri kadar uykunuzu alın
Yeterli bir süre ve zaman diliminde uyuyamıyorsanız bunun sağlığınız açısından da büyük zarar oluşturmaktadır. Baş ağrısı da uykusuzluğunuzun sonucunda oluşmaktadır. 6 saatten az uyku uyumak baş ağrısı çekmenize sebebiyet verebilir. Dolayısı ile günde 8 saatten az uyumamanız gerekmektedir ve bu riski ortadan kaldırmanıza yardımcı olacaktır. Gereğinden fazla uykunun da aynı şekilde baş ağrısını tetiklediğini unutmamalıyız. 

4.    Histamin içeren gıdalardan uzaklaşın
Histamin vücutta doğal olarak bulunan ve bağışıklık sisteminde, sindirim sisteminde  ve sinir sisteminde rol oynayan kimyasaldır. Aynı zamanda peynir, fermente, gıdalar, balık ve et gibi gıdalarda da bulunmaktadır. Beslenme listenizden histamin içeren besinleri çıkarabilir yada azaltabilirsiniz. 

5.    Uçucu yağ kullanın
Uçucu yağların pek çok tedavi edici yönleri vardır. Nane ve lavanta esansiyel yağları, özellikle baş ağrıları için oldukça etkili ve faydası görülen uçucu yağdır. Şakaklarınıza doğru nane yağı sürmek baş ağrısının semptomlarını azaltır. Ayrıca lavanta yağı, üst dudağa uygulandığı zaman veya solunduğunda migren ağrısını azaltmak ve bununla ilişkili semptomları azaltmakta oldukça etkili rol oynar.

6.    Ağır kokulardan kaçının
Parfüm, temizlik maddeleri, deodorant gibi  ağır kokular baş ağrısını artırır.Kokuya karşı aşırı duyarlı kişilerde baş ağrısı olması riski daha fazla görülmektedir. 

7.    Zencefil tüketin
Zencefil antioksidan içermesi ile ve inflamasyonu azaltan bileşenlere sahiptir. Baş ağrısıyla beraber kusmayı ve mide bulantısını da önler. Basit bir şekilde demlenmiş zencefil çayı ile baş ağrılarını hafifletebilirsiniz.

Bu öneriler dışında alkol ve sigara tüketimini azaltmak yada bırakmak, hiçbir öğünü atlamamak, çok uzun süre ekrana bakmamak da dikkat edebileceğiniz tavsiyeler arasındadır.

haber ile ilgili daha fazla detay okumak için, more news Baş Ağrısına Ne İyi Gelir?

Baş Ağrısına Ne İyi Gelir

saglik Haberleri

"Kuru göz yaşam kalitenizi düşürebilir"
"Kuru göz yaşam kalitenizi düşürebilir"...
Süt dişlerini ihmal etmeyin!
Süt dişlerini ihmal etmeyin!...
Bilim Kurulu üyesi uyardı: Hatırlatma dozunu ihmal etmeyin
Bilim Kurulu üyesi uyardı: Hatırlatma dozunu ihmal etmeyin...
Sıcak hava kalp krizini tetikliyor
Sıcak hava kalp krizini tetikliyor...